środa, 4 stycznia 2012

Pomnik Marii kolejny

Witam koledzy!

Wiedeń Wiedniem, ja nigdy nie zapomniałam o mojej kochanej Warszawie! Wróciłam z krótkiej wojaży, gdzie całym sercem broniłam honoru naszej stolicy wśród ludzi klimatu 'emigrant', którzy to jakimś Krakowem raczyli być zachwyceni.

Ruszam wtem na blogspot, gdzie dzielę się z kolegami kolejnym ciekawym tematem, a w sumie będzie to jedna trzecia pewnego tematu, bo pomników Marii Skłodowskiej w Warszawie jest 3, podobno na 7 pomników kobiet w tym pięknym mieście, a liczbę tę zdobyłam nieformalnie od jednego z mych uprzejmych kolegów przewodników.

Wcześniej już jedną razą napomkłam o pomniku Marii na Ochocie.

Zaleca się pod tym linkiem

Inny pomnik znajdziemy w Muzeum Techniki w Warszawie na jakże szlachetnym miejscu, obok szatni i kibli.

Ujrzenie szlachetnego miejsca tego niemniej jednak wymaga zakupienia biletu (przewodnicy też, dodam) (bracia i siostry pracowników nie, dodam też) (za to rodzice pracowników tak, dodam na koniec).



Pomnik w zasadzie okazuje się kopią pomnika postawionego w Lublinie przed UMCS, czyli Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej (kolejność?). Autorem Marian Konieczny, znany i lubiany.

Wklejam jeszcze, na dowód, zdjęcie pomnika z Lublina (źródło: internet)



To chyba ten sam :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz