wtorek, 22 lutego 2011

Skończmy z Uniwersytetem!!


Zabrzmiało groźnie?

Choć raz chcę wywołać jakies emocje. Rozumisz ty mię, czytelnicze? 

Acz nie taki diabeł straszny, jak go czytają na blogu rozhisteryzowanej wszystkim Martyny em. Skończyć jeno chcę to, co zaczęłam, tj. Uniwersytet, a raczej kampus mój, który moim nie jest, bo ja to studiuję na dole. Na skarpie zabrakło miejsca, choć spora. 

Pamięta ktoś mapkę? Była na ostatnim poście. Ja na przykład prawie zapomniałam, to przypominam.

Z rzeczy ciekawej jest tam jeszcze nr 8, czyli budynek AUDITORIUM MAXIMUM.


1930. A skoro 1930 to klasycyzm to nie jest, a już by się chciało cisnąć na twarz, na łeb, na szyję. Powiedzmy bez pardonu, że jest to budynek modernistyczny, aczkolwiek od klasycyzmu nie o 180 stopni odwrócony. To była trudność jeden. Trudność dwa to architekt. Ja zawierzam mojemu Bedekerowi z 1996 roku, co mówi mi, że to Aleksander Bojemski. Wikipedia to bzdury jakieś daje, a z nią 15 innych stron, na przykład niżowe blogi o Warszawie.

_____________________________

SZPITAL ŚW. ROCHA

Choć każdy mógłby zaprzeć, że to nie kampus, no ale budynek to niezmiernie ciekawy, a zatem śmiem napomknąć. Jak nazwa mówi, szpital. Ale nie dziś, tylko kiedyś. Założony w 1707. Budynek nieco później, generalnie Jakub Fontana, klasycyzm. Dobrze się tam zorganizowali, szczególnie patrząc na warunki i tradycje szpitalne tamtych czasów, kiedy to szpital był umieralnią, a nie szpitalem.

___________________

GMACH POREKTORSKI I STARY WYDZIAŁ PRAWA

Razem wymienić można, bo podobne to, symetrycznie sobie stoją po dwóch stronach Starego BUWU, 1815-17, Jakub Kubicki, Józef Boretti, ryzality z rzeźbami Pawła Malińskiego. Od bramy patrząc po lewej to WYDZIAŁ PRAWA (nr 9), po lewej GMACH POREKTORSKI (nr 30).

i byłoby tyle, gdyby nie to, że w gmachu porektorskim zamieszkiwał Fryderyk Chopin. Ten to se miał... 

_________________

Na teraz koniec, bo.. rozbita jestem. Odwołali mi korki, czuję się jak śmieć i nie mam do siebie żadnego szacunku. 

Jeszcze tylko jakże istotna sprawa o kampusie. Nie zapomnił wbić do... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz